Ga direct naar de hoofdinhoud van deze pagina.
ghielen-touringcarbedrijf-logo-2
Logo van Ghielen Touringcarbedrijf met hofleverancier embleem

Beoordeling

8,9

vinkje ghielen touringcarbedrijf  Busreizen met mensen uit eigen regio     vinkje ghielen touringcarbedrijf  Luxe comfortclass bussen      vinkje ghielen touringcarbedrijf  SGR Garantie­      vinkje ghielen touringcarbedrijf  Al meer dan 100 jaar de mooiste reizen

Bijzonderheden Ghielen

Hieronder staan belangrijke richtlijnen, wetenswaardigheden en onze werkwijze. Op onze website staat een volledig overzicht van deze zogenaamde bijzonderheden.

Aanmelden

Aanmelden voor een reis kan online via onze website www.ghielen.nl of door invulling en ondertekening van het boekingsformulier. Bij boeking dient, na ontvangst van de factuur, een aanbetaling van € 55,-- per persoon te worden gedaan. Het restant van de reissom dient uiterlijk 1 maand voor vertrek te zijn bijgeschreven op onze rekening IBAN NL14 RABO 0141 9085 72.

Geen extra kosten

In tegenstelling tot de meeste andere reisorganisaties brengen wij GEEN reserveringskosten, GEEN administratiekosten en GEEN boekingskosten in rekening.

Reis- en annuleringsverzekering

U bent verplicht een reisverzekering af te sluiten. Dit kan bij ons (via onze verzekeringsagent) of bij uw eigen vertrouwde adres. De kosten en dekking van onze reisverzekering staan achter op het boekingsformulier of op onze website zie www.ghielen.nl/reisverzekering. U betaalt bij GHIELEN géén poliskosten. Een annuleringsverzekering is op vrijwillige basis.

SGR

GHIELEN Touringcarbedrijf is aangesloten bij de SGR (nr. 3405). U kunt dit controleren via www.sgr.nl. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling (www.sgr.nl/garantieregeling) vallen de in deze brochure gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaald reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis. Sinds 1 februari 2021 betaalt iedereen die een reis boekt € 5,-- per persoon/per boeking SGR bijdrage.

Paspoort/ identiteitskaart

U dient altijd in het bezit te zijn van een geldig paspoort of identiteitskaart. Zorg ervoor dat u deze documenten in uw handbagage heeft. Een rijbewijs is geen geldig reisdocument in het buitenland. U bent zelf verantwoordelijk voor de voor uw reis benodigde reisdocumenten.

Reisbescheiden

De benodigde reisbescheiden zoals vertrektijden, opstapplaatsen, kofferlabels, adresgegevens hotels etc. ontvangt u ongeveer een week voor vertrek. Indien u online boekt, ontvangt u de reisbescheiden per e-mail, dit werkt snel en eenvoudig. De reisbescheiden worden vervolgens ook altijd per post toegestuurd incl. de kofferlabels.

Let op uw koffer

U bent en blijft zelf verantwoordelijk voor uw bagage. De chauffeur zal de koffers in- en uitladen. Overtuig uzelf altijd, met name als u moet overstappen, dat uw koffer in de juiste bus geplaatst is. Wij kunnen geen enkele verantwoording nemen voor het achterblijven van uw bagage.

Opstappen

Per reis worden servicelijnen (ophaalroutes) samengesteld. In heel veel gevallen zal dit uw woonplaats zijn. Wij behouden ons echter het recht voor om, bij onvoldoende deelname, bepaalde plaatsen niet in de routes op te nemen. U wordt dan doorverwezen naar de dichtstbijzijnde opstapplaats. Wij hebben ook in Zuid-Limburg en in Eindhoven opstapplaatsen gecreëerd. Voor Zuid-Limburg zijn dit Heerlen (m.u.v. reizen richting Frankrijk) en Stein-Urmond. Het ophalen en terugbrengen, beschouwen wij als een service, waarvan u geen gebruik hoeft te maken. U kunt te allen tijde opstappen in onze standplaats Beringe, waar u uw auto veilig en gratis kunt parkeren of u kunt zich naar het verzamelpunt laten brengen. OPSTAPPLAATS = UITSTAPPLAATS. Bij onze fietsreizen is er een beperkt ophaalschema (Beringe en/of Venlo).

Alle vakantiereizen comfort class

Als ISO-9001 gecertificeerd Touringcarbedrijf voldoen alle touringcars van GHIELEN aan de gestelde eisen op het gebied van veiligheid en milieunormen. Daarnaast worden onze reizen in principe allemaal uitgevoerd in Comfort Class touringcars.

Vaste zitplaats in de bus

Mensen die in een vroeg stadium beslissen met GHIELEN op vakantie te gaan, hebben de eerste keus bij het uitzoeken van zitplaatsen in de bus. Op deze manier worden ‘vroegboekers’ bij GHIELEN extra beloond. De vaste plaatsindeling geldt in principe voor de gehele reis.

Vertrekgarantie

Steeds vaker worden wij geconfronteerd met de vraag of het vertrek van een bepaalde reis reeds is gegarandeerd. We begrijpen deze vraag heel goed. Maar u zult ook begrijpen dat er altijd iemand als eerste moet boeken en dat er voldoende deelnemers moeten zijn (minimaal 20 personen) om een reis uiteindelijk te kunnen uitvoeren. Wij behouden ons daarom het recht voor om, bij onvoldoende deelname, een reis te annuleren, dan wel te wijzigen. Wij zullen u hierover zo vroeg mogelijk, doch uiterlijk 2 weken voor aanvang van de reis informeren. Eventuele door u gemaakte onkosten (bijv. een bij derden afgesloten reis- en/of annuleringsverzekering) worden niet door ons vergoed. Indien u de reissom of een deel daarvan reeds heeft betaald, wordt dit uiteraard per omgaande teruggestort (m.u.v. eventuele premie annuleringsverzekering en de verplichte SGR bijdrage). Zodra een bepaalde reis vertrekgarantie heeft wordt dit op onze website duidelijk aangegeven. U kunt natuurlijk ook altijd contact met ons opnemen.

Extra toeristenbelasting

Toeristenbelasting kan zowel binnen als buiten de reissom vallen. Bij de meeste reizen is de toeristenbelasting bij de reissom inbegrepen. Maar bij sommige reizen niet, die moet uzelf ter plaatse voldoen!

Programma

In principe worden de programma’s en excursies zoals beschreven uitgevoerd. Door omstandigheden (bijvoorbeeld de weersgesteldheid of plaatselijke activiteiten) kan het programma worden gewijzigd of kan er van dag gewisseld worden. Ook is het van belang dat er voldoende mensen aan excursies deelnemen. Met name bij de langere excursies is 20 deelnemers vaak het minimum. Dit is te beoordelen door de chauffeur. Ondanks dat de programma’s met de grootste zorg zijn samengesteld kan het voorkomen dat in het voor- of naseizoen bepaalde bezienswaardigheden nog niet c.q. niet meer geopend zijn. Ook kan het voorkomen dat vanwege feestdagen of werkzaamheden het niet mogelijk is bepaalde monumenten of gebouwen te bezoeken. De chauffeur zal in dat geval zorgen voor een passen alternatief.

Onvolkomenheden

Wij doen al het mogelijke om uw vakantie probleemloos te laten verlopen. Mocht u echter gedurende de reis een fout of tekortkoming constateren, dient u dit direct na constatering te melden bij de hotelier en bij de chauffeur. Indien u tijdig onvolkomenheden aangeeft, kunnen deze in de meeste gevallen ter plaatse worden opgelost. Blijven er echter zaken onopgelost, dan kunnen wij na afloop van de reis alleen schriftelijk ingediende klachten in behandeling nemen, zie het meldingsformulier op onze website. Indien u verzuimt een eventuele onvolkomenheid of fout direct na constatering en/of tijdens de reis door te geven, kan dit inhouden dat u het recht op een mogelijke tegemoetkoming verliest omdat wij niet in staat zijn gesteld ter plaatse voor een oplossing te zorgen.

Zelfredzaamheid

Wij gaan er van uit dat de deelnemers aan onze reizen zelfredzaam zijn. D.w.z. dat wij er van uitgaan dat onze passagiers, al dan niet met behulp van de meereizende partner, familie of bekenden, zelfstandig aan de bij GHIELEN geboekte reis kunnen deelnemen. Aan een goede uitvoering van onze reis hechten wij alle waarde. Onze chauffeurs zullen ook al het mogelijke doen om elke reis voor iedereen zo plezierig mogelijk te laten verlopen. Zij zullen u waar mogelijk dan ook van dienst zijn. Ze zijn echter niet gespecialiseerd in een speciale medische of geestelijke begeleiding. Een eventuele verstandelijke of lichamelijke beperking dient bij het boeken van een reis dan ook te worden aangegeven. Wij behouden ons het recht voor, om onder opgave van redenen, personen voor een bepaalde reis te weigeren.

Rolstoen/rollator

Indien u een rollator of inklapbare rolstoel wenst mee te nemen op reis, dient u dit ALTIJD vooraf aan ons door te geven. Dit mede vanwege de extra bagageruimte die in beslag wordt genomen. Vanzelfsprekend zal onze chauffeur u helpen bij het in- en uitstappen van de bus en in- en uitladen van uw rollator of rolstoel. U kan en mag echter niet van hem (of van andere deelnemers aan de reis) verwachten dat hij u gedurende de dag verder behulpzaam zal zijn. Het meenemen van uw rollator/rolstoel is geheel op eigen risico.

Foto's, win een reiswaardebon

Een leuke foto van uw vakantie met GHIELEN ontvangen wij graag. Wij nodigen u dan ook uit ons uw leukste en kwalitatief beste foto toe te sturen. Hiermee kunt u een reiswaardebon winnen. Alle foto’s en publicatierechten worden dan eigendom van GHIELEN Touringcarbedrijf. Ook onze chauffeurs maken graag natuur-, sfeer- en groepsfoto’s gedurende een reis. Deze foto’s gebruiken wij regelmatig in onze reisgidsen, andere publicaties en op onze website. Indien u niet wenst dat u op deze wijze in beeld wordt gebracht, dient u dit schriftelijk kenbaar te maken en de chauffeur hierover te informeren.

Moeilijkheidsgraad

Elke reis heeft een andere moeilijkheidsgraad. Zo worden rondreizen, waar men vaak van hotel moet wisselen, steden- en bepaalde excursiereizen waarbij soms meer moet worden gelopen en reizen naar het hooggebergte, waar men te maken krijgt met hoogteverschillen, over het algemeen zwaarder ervaren dan bijvoorbeeld kortere excursiereizen in de Benelux of bepaalde delen van Duitsland. Met behulp van onderstaande iconen proberen wij een indicatie te geven van de moeilijkheidsgraad van een bepaalde reis. Het betreft een indicatie op basis van een noodzakelijke geachte mobiliteit en staat los van de zelfredzaamheid die van eenieder wordt verwacht en van overige medische en andere redenen waarmee men eventueel rekening moet houden. (bijv. hooggebergte en hartklachten)

  • Eenvoudig: Reis die in principe voor iedereen goed is te doen.
  • Gemiddeld: Reis waarvoor bij een of enkele excursies een redelijk tot goede mobiliteit van de deelnemers gewenst is. (mensen die minder goed ter been zijn, kunnen mogelijk aan een of enkele excursies niet of slechts deels deelnemen.
  • Zwaar: Iets zwaardere reis waarbij wij er van uitgaan dat iedere deelnemer goed ter been is.

Nog even dit

De inhoud van deze website is met de grootst mogelijke zorg samengesteld. Aan eventuele (zet)fouten en/ of vergissingen, kunnen echter geen rechten worden ontleend.