Ga direct naar de hoofdinhoud van deze pagina.
ghielen-touringcarbedrijf-logo-2
Logo van Ghielen Touringcarbedrijf met hofleverancier embleem

Beoordeling

8,9

vinkje ghielen touringcarbedrijf  Busreizen met mensen uit eigen regio     vinkje ghielen touringcarbedrijf  Luxe comfortclass bussen      vinkje ghielen touringcarbedrijf  SGR Garantie­      vinkje ghielen touringcarbedrijf  Al meer dan 100 jaar de mooiste reizen

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u een antwoord op veelgestelde vragen die onze klantenservice regelmatig ontvangt. Uiteraard kunt u ons telefonisch bereiken voor hulp bij het boeken van uw favoriete reis of bij overige vragen op telefoonnummer 077 - 307 1988. Wij staan graag voor u klaar.

Vragen over onze dagtochten

Het opstapschema van de dagtochten varieert per dagtocht. Kijk bij de betreffende dagtocht voor het opstapschema.

Indien u een rollator of inklapbare rolstoel wenst mee te nemen, dient u dit ALTIJD vooraf aan ons door te geven. Vanzelfsprekend zal onze chauffeur u helpen bij het in- en uitstappen van de bus en in- en uitladen van uw rollator of rolstoel. U kan en mag echter niet van hem (of van andere deelnemers aan de reis) verwachten dat hij u gedurende de dag verder behulpzaam zal zijn. Het meenemen van uw rollator/rolstoel is geheel op eigen risico. Indien een dagtocht niet geschikt is voor rolstoelen of rollators zullen wij dit bij de dagtocht erbij vermelden.

Nee, bij dagtochten zijn er geen vaste zitplaatsen in de bus en is het niet mogelijk om een zitplaats te reserveren.

Zodra een bepaalde dagtocht vertrekgarantie heeft wordt dit op onze website duidelijk aangegeven. U kunt natuurlijk ook altijd contact met ons opnemen.

Indien een dagtocht niet doorgaat vanwege te weinig deelnemers kunt u uw dagtocht omboeken naar een andere datum of dagtocht. Indien er geen passend alternatief beschikbaar is ontvangt u uiteraard het door u betaalde bedrag retour.

Na het boeken van een dagtocht ontvangt u een automatische bevestiging van uw aanvraag. Deze wordt door ons vervolgens ingeboekt in ons reserveringssysteem en aan u bevestigd. Controleer altijd uw postvak “ongewenste e-mail”, het komt nogal eens voor dat de bevestiging hierin terecht komt.

De bevestiging is tevens uw factuur. In de e-mail zit een betaallink om snel een eenvoudig het openstaande bedrag aan ons te kunnen overmaken. Na betaling ontvangt u van ons geen betalingsbevestiging.

Vragen over onze vakantiereizen

Per reis worden aparte servicelijnen (ophaalroutes) samengesteld. In heel veel gevallen zal dit uw woonplaats zijn. Wij behouden ons echter het recht om bij onvoldoende deelname bepaalde plaatsen niet in de routes op te nemen. U wordt dan doorverwezen naar de dichtstbijzijnde opstapplaats. Wij hebben ook in Zuid-Limburg en in Eindhoven opstapplaatsen gecreëerd. Voor Zuid-Limburg zijn dit Heerlen (m.u.v. reizen richting Frankrijk) en Stein. Het ophalen en terugbrengen, beschouwen wij als een service, waarvan u geen gebruik hoeft te maken. U kunt te allen tijde opstappen in onze standplaats Beringe, waar u uw auto veilig en gratis kunt parkeren of u kunt zich naar het verzamelpunt laten brengen. Let wel op: opstapplaats is uitstapplaats.

De fietsreizen vertrekken vanuit onze standplaats Beringe. U kunt uw u hier veilig en gratis parkeren. Wij vragen altijd om uw fiets vooraf te brengen, zodat onze chauffeur zich al volledig kan voorbereiden op en soepel en snel vertrek. U wordt tijdig geïnformeerd over de afleverdag van de fietsen.

Indien u een rollator of inklapbare rolstoel wenst mee te nemen op reis, dient u dit ALTIJD vooraf aan ons door te geven. Dit mede vanwege de extra bagageruimte die in beslag wordt genomen. Vanzelfsprekend zal onze chauffeur u helpen bij het in- en uitstappen van de bus en in- en uitladen van uw rollator of rolstoel. U kan en mag echter niet van hem (of van andere deelnemers aan de reis) verwachten dat hij u gedurende de dag verder behulpzaam zal zijn. Het meenemen van uw rollator/rolstoel is geheel op eigen risico.

Zodra een bepaalde reis vertrekgarantie heeft wordt dit op onze website duidelijk aangegeven. U kunt natuurlijk ook altijd contact met ons opnemen.

Steeds vaker worden wij geconfronteerd met de vraag of het vertrek van een bepaalde reis reeds is gegarandeerd. We begrijpen deze vraag heel goed. Maar u zult ook begrijpen dat er altijd iemand als eerste moet boeken en dat er voldoende deelnemers moeten zijn (minimaal 20 personen) om een reis uiteindelijk te kunnen uitvoeren. Wij behouden ons daarom het recht voor om, bij onvoldoende deelname, een reis te annuleren, dan wel te wijzigen. Wij zullen u hierover zo vroeg mogelijk, doch uiterlijk 2 weken voor aanvang van de reis informeren. Eventuele door u gemaakte onkosten (bijv. een bij derden afgesloten reis- en/of annuleringsverzekering) worden niet door ons vergoed. Indien u de reissom of een deel daarvan reeds heeft betaald, wordt dit uiteraard per omgaande teruggestort.

Ja, bij de vakantiereizen krijgt u een vaste zitplaats toegewezen. Deze plaats indeling geldt in principe voor de gehele reis. Mensen die in een vroeg stadium beslissen met GHIELEN op vakantie te gaan, hebben de eerste keus bij het uitzoeken van zitplaatsen in de bus. Op deze manier worden ‘vroegboekers’ bij GHIELEN extra beloond.

Iedere deelnemer mag 1 koffer van maximaal 20 kg en 1 stuks handbagage meenemen.

De benodigde reisbescheiden zoals vertrektijden, opstapplaatsen, kofferlabels, adresgegevens hotels etc. ontvangt u ongeveer een week voor vertrek. Indien u online boekt, ontvangt u de reisbescheiden per e-mail, dit werkt snel en eenvoudig. De reisbescheiden worden vervolgens ook altijd per post toegestuurd incl. de kofferlabels.

Aanmelden voor een reis kan online via onze website www.ghielen.nl of door invulling en ondertekening van het boekingsformulier. Bij boeking dient, na ontvangst van de factuur, een aanbetaling van € 55,- per persoon te worden gedaan. Het restant van de reissom dient uiterlijk 1 maand voor vertrek te zijn bijgeschreven op onze rekening.

Overige vragen

Na het boeken van een vakantiereis en/of dagtocht ontvangt u een automatische bevestiging van uw aanvraag. Deze wordt door ons vervolgens ingeboekt in ons reserveringssysteem en aan u bevestigd. Controleer altijd uw postvak “ongewenste e-mail”, het komt nogal eens voor dat de bevestiging hierin terecht komt.

Indien u een reiswaardebon van Ghielen wilt inwisselen kunt u dit bij het online boeken van uw dagtocht of vakantiereis vermelden bij bijzonderheden. De originele reiswaardebon dient u vervolgens per post op te sturen naar Ghielen. Zodra wij deze ontvangen hebben zullen wij het bedrag in mindering brengen op de door u geboekte dagtocht of vakantiereis.